lørdag 9. mai 2009

Hipp hurra for mammen min!

I dag fylle mammå mi 57 år! Christina og Jan Even e desverre ikkje hima denna helgå så då blir det meg og gisle, mamma og pappa på mousakka middag i dag, feira mammå må me jo gjera uansett! Som nevnt i tidligare innlegg e mammen min ikkje enkel å handla te, men eg håpe og tror at årets bursdagspresang falle i smak! Mamma og pappa holde på å bygga ein enorme terrasse utforbi, ca 80 kvm! Pappa har vært kjempeflink å murt ein nydelige utepeis og Jan Even snikre resten. Mammen min trenge derfor nye planter og kanskje denna her e ein god begynnelse?

Photobucket
Eg trur mamma har ein tendens te å gå spinnvill i blomsterverden me alt av fasonger og farger så kanskje noe vintergrønt e godt å ha. Te den kvite peisen blir nok blå krukker superfine, litt Hellas følelse?

Photobucket
Ostakaka me browniebunn som bursdagskaka. Eg lagte na te morsdagen og blei ein stor hit så koffer ikkje gjenta suksessen. Syns det blir litt stusseligt om mamma måtte baka si egen bursdagskaka. Uansett har søsterå mi burdag på mandag og då blir det nok baking når hu kjeme him neste helg:)

Photobucket
Ein plass min familie alltid har likt seg e Hellas! Familien reiste te Kreta når me va små, Christina og Jan Even reiste te Chania kysten i fjor, og eg og Gisle ska øyhoppa i Klykladene i år. Pappa elske gresk musikk og vin, mamma elske gresk kunst og eg elske gresk mat og Christina elske strandå. Glede meg te mousakka middag i dag, tar me min himalagde tzatzikidressing, ingen mousakka uten!

Ingen kommentarer: