tirsdag 5. mai 2009

Amanda fra Haugesund

Hadde min gode venn Tina vor hima nå konne eg tenkt meg å og hatt ett skikkelig slabberas me henna. Detta innebære at me drikke oss nærmast fra sans og samling mens me synge lidenskaplig "Amanda fra Haugesund" onna stjerneklar himmel me sneipen i kjeften ut i de små timar..

Nå e eg ikkje heilt sikker på om Tina kan den sangen, det konne faktiske ikkje eg heller for fira veker siden. Me bruke den sangen i sangterapien på praksisplassen, og eg kan ikkje hjelpa for å tenka at akkurat denna sangen vil eg synga me Tina. Eg trur at Tina hadde vært med på notene. Uansett, her har dokke herligheten:

Amanda fra Haugesund

Da sist jeg var hjemme i byen på dans i Turnhallens lille sal, sto lykken meg bi, og jeg fikk en sjangshos henne mitt livs ideal. Hun var som en brigg – stolt og frodig jeg var ganske sjelven og snodig,men jeg kom da fram og fikk følge hjem, og i porten – der fikk jeg en klem!

Refr.: Ja, ingen ga meg en sådan stundsom Amanda i fra Haugesund.Og ingen har slik en deilig munn,den er som en rosenlund.Jeg har hatt i mine arme forskjellige deilige, varme
,men ingen var dog så god og rund som Amanda i fra Haugesund!

Og nå ble det vår i mitt barkede bryst, mitt liv fikk ny kulør! Vel – jenter, det hadde jeg saktens kyss’t på landlov i nord og i sør. Jeg var ikke visere karen, -jeg trodde jeg var fullbefaren! Men Amanda, hei – hadde en egen drei og noen gloheite kysser som svei!

Refr.:

Og nå har hun ordnet med fut og med prest,hun er lei av sølibat. Når jeg kommer hjem, - ja, da blir det fest på Eriksens pensjonat. Men sjøen, den må jeg begive,og begynne på landkrabbelivet. Jeg har fått lugar opp i Djupaskarpå en kvist etter en som var rar!

Refr.: Og der skal jeg ha meg en salig stund med Amanda i fra Haugesund. Og siden tar jeg en deilig blund hos Amanda i fra Haugesund. Jeg har hatt i mine arme forskjellige deilig, varme, men ingen var dog så god og rund som Amanda i fra haugesund!

2 kommentarer:

Tina Eriksen sa...

om eg ikkje like/kan den sangen ska me alltid klara aa drikka oss fra sans og samling te noge aent!

eg kome foressen him ein tur om 3 ukers tid!

verdenskart sa...

Deal! Om tri uker? shit, det e arb.helgå mi. piss i havet!