torsdag 8. januar 2009

Jentekvell

På søndag som komme ska eg ha jentene øve for å planlegga hytteturen. Ingen av oss har ei hytta tilgjenglige som har rom nok te alle, så det e ein del å finna ut av. Samtidig blir det jo jentekos. Eg syns det blir litt stusselig å invitera jentene øve uten å ha noge å tilby di, sjøl om me har vert venner siden barnaskolen. Uansett har eg bladd litt i "A piece of cake" og det e ein amerikansk eplepai som friste litt. Eg har derimot aldrig lagt noen form for pai, så derfor lage eg de klassiske "svenske kanelbullane" som redning om paien sko gå i bosset.

Photobucket

Bollene ligge på et fat fra Linnea serviset som kremmerhuset føre. Det ska nå ut av produksjon og di selge det nå ut med 50% avslag! Så dokke som samle, løp og kjøp! Eg for min del har hamstra heila serviset for lenge siden.

5 kommentarer:

Cecilie sa...

lure på koss du blir når du e 50, Elisabeth. du komme t å ha frysen full av ambrosiabrød, akkurat som mormor, hyllene fulle av koppastell og minst sju forskjellige seriar av det, minst et sett bruke du aldri om nå ikkje dronningå (i den tid, sikkert Mette-Marit,) sko komma på besøk. Kjøkkenskapet komme t å verr stappa med kaffiposar og dessuten te av alle slag, alle like jo tross alt ikkje kaffi tenke midtlivs-Elisabeth. så sette hu seg ner for å strikka på skjerfet hu har holdt på med siden januar men aldri blir ferdige med (nå e d juni).

verdenskart sa...

hahaha! Eg må innrømma at fremtidsprognosen din skremme livskiten av meg sjøl om eg ser at detta kan godt komma te å stemma! eg like å tenka at eg komme te å varra litt mær kul og bereist som 50:)Du traff hodet på spikeren ang koppastellet mitt, eg kasta et lite service i dag for det va gammalt og eg har rett og slett ikkje plass!

Cecilie sa...

klart du komme t å verr kule, men det blir nok heller kanelboller enn hasjbrownies du komme t å laga.. for å sei d sånn

MB sa...

husker de der jah!!! digge. jeg tror jeg spiste mange.

Maria_86 sa...

Du e så bra du Elisabeth! Eg lika at du bake kanelboller og samle på serviser, samtidig som du kan støtta meg når eg svir av 100 lappar på ac/dc plater og joggesko. Sånt sett e du kanskje den kosligaste eg vett om:) Klem fra Maria:)