mandag 5. januar 2009

Hytteturen

Sjøl om ei iskald hytta venta oss fredag ittemiddag (presis - 2 grader) va det herlig å komme seg vekk litt og kvila øynene på noe aent! Hyttå har verken strøm eller vann så det blei litt primitivt i forhold te hjemma, men det gjorde ingen verdens ting! Siden me ikkje hadde tv satt me å spilte kort om kvellane noe som egentlig va litt befriande. Eg fekk endelig begynt på "Eat, pray, love" av Elizabeth Gilbert, og ganske så fort blei eg totalt oppslukt!

Photobucket

Neste morgen våkna me opp te nysnø. Itte koslig frokost gjekk me ut å skjøt litt me luftgeværet te Gisle, noe eg overaskande har litt talent for. Me pakka sekken og kjørte opp te Slettedalen som e ca 1 time fra Tysseland. Mankan te mær kronglete og smale veier har eg aldrig vært borti, men vår lille polo med utslitte piggdekk og forhjulstrekk klarte å klatra te tops, sjøl om eg va lettare nervøs på vei opp te fjellet.

Photobucket

Eg for min del har ikkje stått på ski på ti år! Eg trudde det sko varra lettare enn det va, og det endte opp me at det va eg og ongane så låg paddeflate i bakkane. Noenlunde flau måtte eg barra psyka meg opp å le av meg sjøl, ellers hadde det aldrig gått, og vips så sto eg ner bakkane som ein ekta amatør, men eg datt ikkje! Eg elska det! Det va så kjekt, og eg glede meg sånn te jentene ska på hyttetur, då blir det langrenn med knall og fall!:)

Photobucket

Gisle derimot e nærmast oppvokst på fjellet. Ittesom foreldrene eige to hytter e han vandt me skog og mark og longe skiturar. Han sprinta av gårde og fekk ikkje stor nok fart ner bakkane. Eg va rektigt imponert øve han:) Eg e derimot et sjømennesket. Mine foreldre har to båtar, og det e på sjøen somrane mine fra barndommen e blitt tilbrakt. Så eg va jo ikkje i mitt rette element te mitt forsvar. Uansett kan eg dokke 10 m i fridykk, mens Gisle tør så vidt å legga seg på svøm!

Photobucket

Uansett va det ei kjempehelg og me va heldige me veret! Sol og opplett heila tidå! Eg glede meg te påsken kjeme, håpa Gisle e hima då, for då fere heile familien opp te hyttå, å då e det innlagt strøm og:) men før den tid må me ta oss et par fjellturar te så eg kan få øva meg litt mær siden familien hans e supre på ski. Me har planer om å ta me oss et vennepar når Gisle kjeme him fra sjøen, håpa di suge på langrenn!

1 kommentar:

Cecilie sa...

husk at sno bare e frossent vann! saag forovrig ut som ein deilige tur - kjekt aa verr litt primitiv avogtil.