onsdag 4. november 2009

Et steg videre..

Oktober måned va nokså begivenhetsfull. Den e vanligvis alltid begivenhetsfull siden det også e min bursdagsmåned, men min 23 års dag måtte dela rampelyset me andre velsigna begivenheter.

På sjølve bursdagen min legge me inn et bud på drømmetomtå som me oppdaga på samme dag, den hadde alt me trengte. Hage (til og med frukthage), utsikt, et koslig etablert nabolag, sentralt plassert fra skole, sentrum og strand. Konne me ønska oss mær? Nei, og tri dagar seinare vant me budronden, tomtå e vår!

Tomtekjøp va kanskje ikkje heilt strategisk ittesom eg hadde den viktigaste eksamenen på heila vernepleiestudiet tri dagar ittepå, men jammen besto eg den og. For noen e medikamentregning ein enkel affære, men for ein typisk to`er elev i matte som meg sjølv, va detta utfordringen som måtte bestigast, og eg kom meg te topps, me tomt og alt! Nå e husplanlegging, og alt som følge med godt i gang, sjøl om eg kun e halveis i vernepleiestudeiet. Tiå går forferdelig fort, så egentlig e det deilig å konna slenga ut heilt vanvittige idear som me aldri hadde hatt råd te, nettopp fordi me ikkje trenge å ta ein avgjørelse akkurat nå.

Akkurat nå går det mesta min vei, praksisplassen fekk eg på Karmøy og sprøytestikkingå e onnagjort. Ting e bra, og eg nyte det.

Ingen kommentarer: