søndag 22. november 2009

Nå nærme det seg

Midt oppi alt eksamens-stress, førpraksis og oppgaveinnleveringar slår det meg at det e søren meg ikkje lenge te jul. Eg hadde ein super plan om å fullføra mest mulig før praksisstart den 7 desember, men sånn som det ser ut nå, kan eg se longt itte det. Det e i tider som detta at eg syns det e kjipt å ha fast helgastilling kver tredje helg. Sjøl om det ikkje e møkje jobb, blir det lett dråpen som får vannglasset te å renna øve. Alt eg sko hatt gjort denna helgå!
Photobucket
Det som e blitt gjort e vår årlige førjuls shopping, kun te oss sjøl. I mongen år har mamma, Christina og eg hatt ein snopedag på Løyten lys kor me handle allslags vidunderligheter te å pynta me i heimen! Desverre har Løyten lys gått konkurs og me måtte derfor finna alternativer. Mi kjære lillesøster e bosatt på Stord så me tok turen te "sommarøyno" for å snopa litt på Fem høns, Frk. Lande og andre småbutikkar. Deilig lunch hadde me på Bruncheriet kor alt va mala kvitt, me store lysekorner og vaffaljern.
Photobucket
Sjøl om Stord kommune ikkje har det størsta sentrumet, har di i allefall sin dose med fantastiske interiørbutikkar. Mens regnveret plaska utføre handla me oss fra sans og samling. Eg fant noken herlige kort te å binda rondt di himastrikka sokkane eg helle på me. Mamma kjøpt ei superstilig veggklokka te meg te jul og eg handla andre diverse sakar som ikkje kan visas på bloggen endå siden det e julepresangar!
Photobucket
Kanskje det kjekkaste me heile julehandelen e sjølve gaveinnpakningen. Den ska brukast tid og penger på. I år tenkte eg å pakka pakkane inn i vanlig gråpapir, og lima ei bord med julepapir fra Scrappejungelen i Stavanger (anbefalest for scrappe-entusiastar!). Gaven ska toppast me rauge silkebånd, himalagde pepparkaker og kristtorn! Eg lage meg jobb, eg vett det. Eg hadde spart meg sjøl for møkje stress og arbeid om eg hadde lagt litt mindre entusiasme inni det heila. Men då e også julegleden borte. Om to timar ska eg tebake på jobb for å ta sista øktå av arbeidshelgå. Då e det heldigvis lenge te neste gong. Då kan eg kosa meg med juleforberedelsene, og helgene. Neste helg ska eg og Gisle på "julebord" med to vennepar og varme på julegateåpningen i Kopervik. Kanskje får me tid te å handla inn litt presangar og? Ha ein fin søndagskveld!

Ingen kommentarer: