fredag 26. desember 2008

Jakten på husdrømmen

Søsterå te Gisle og hennas mann holle på i dessa dagane å bygga seg et stort, flott teglhus. Huset e snart innflytningsklart, og eg trur eg kan sei me sikkerhet at di har ein av Karmøys beste utsikt. Då passe det godt me takterasse;) Gisle og eg bor i ein rekkehus-leilighet, passe stor te oss to, men me har smått begynt å danna oss et bilde av kass type hus me e på jakt itte. Ingen av oss va så begeistra for tegl, før nå seinare.

Photobucket

Huset ovenfor e då mer elle mindre drømmehuset vårt. Det ser giganisk ut, men itte som det kun e to etasjar så e det ikkje det. Håndtverksmurere i Haugesund har mulighet te å bygga detta te oss, me må barra få prisantydning. Teglhus e ca 500.000 kr dyrare å bygga, enn om me hadde bygd i tre. Me har o fått litt inspirasjon av et nybygd teglhus på gard i Haugesund, kjempesvært, men flott! Han som eige huset e mestermurar sjøl vel og merka.

Photobucket

Et kjempehus, men teglfargen e vel ikkje heilt optimal. Gisle e veldig gla i den okergule teglen som vist på det fysta bilde, mens eg helle mær mot ein mær beigehvit teglfarge. Nogelunde som bilde neante.

Photobucket

Så mitt drømmehus e altså denna tegelfargen på det fysta bilde øvante, med noen justeringar sjølsagt! Lov å drømma mens me venta på middag!

Ingen kommentarer: