mandag 9. august 2010

Stikkelsbærpai i farten

I juni e det tid for rabarbera og derfor og rabarberapai. Gisle elske den paien, og glede seg allerede te juni. Når stikkelsbærene blei høsta inn såg han sjangsen te å få samme paien, barra med stikkelbær. Eg lot meg overtala siden eg har fått nye lyseblå paiformer! Dermed blei det raberberapai i form av stikkelsbær.
Photobucket

Eg fekk testa ut dei nye paiformane fra Clas Ohlson, og vel fornøyd med det, men paien derimot va ein liten katastrofe. Eg va litt bekymra for at den sko bli for søt ittesom rabarbera e ein del surare enn stikkelsbær. Paien va i allefall dritsur og det svei godt i kjakane. Den einaste som va kjempefornøyd va Gisle som synes den va perfekt! Det va då han fortalte at mens eg plokka modne stikkelsbær, plokka han karten. Typisk. "Godt og blandet" som han sa sjøl.

Ingen kommentarer: