søndag 15. august 2010

Bakedillå

Kombinasjonen av ei ny Leila Lindholm bakebok og mangel på bil gjere meg tydligvis om te ei skikkelig husmor. Mens Gisle va på sikkerhetskurs mandag og tirsdag kasta eg meg øve Leilas oppskrifter på italiensk pizza og tortano. Utroligt ka ingredienser som litt honning og hvitvinseddik kan gjera med ein pizza.
Photobucket
Det tok derimot ein halve evighet å kokkelera sammen denna herligheten. Alt sko lagas fra scratch, noe eg ikkje e vant med når det komme te pizza. Pizzadeig i ein pose, og pizzasaus i et glass - ferdig med det.
Photobucket
Tross tid og strev lagte eg pizza dagen ittepå og, pluss Leilas Tortano med spekeskinka, mozzarella, sopp og hvitløk. Anbefales! Det får meg te å tenka på alle oppskriftene som eg ennå ikkje har prøvt og det krible litt i hendene. Det kjekkaste med ferie e å konna setta av noen timar te å gjera nettopp detta - baka- baka- og baka. I mårå e det semesterstart og eg e klar for det sista skoleåret. Nesten vernepleier å alt.

PS: Ny bokerobring kom i posten i går, må få ut et innlegg om det!

1 kommentar:

Cathrine sa...

nam det såg godt ut=) flinke du e!