tirsdag 3. august 2010

Seinaste bokerobring

Om noen år når huset e i ferd med å byggast håpe eg me har prioritert et bibliotek. Min appetitt på bøker e nemlig umettelig, og det e vel kanskje der pengene mine i all hovedsak går. Nattlige besøk te Haugenbok og Capris mens min kjære såve søtt, og totalt uviten om at flere bøker e på vei i posten e ikkje ein sjeldenhet. Desverre ville noen sagt.
Photobucket
Vakre Leila Lindholm e nå komt ut med oppfølgaren te "A piece of cake" (mye omtalt på bloggen her), og den måtte eg selvfølgelig ha! "One more slice" e full av gode oppskrifter på brød, pizza, pai og pasta. Eg klør i fingrane itte å begi meg ut på noen av oppskriftene.
Photobucket
Desverre blir det ikkje møkje baking på meg i dag. Me har nemlig satt av dagen te å plokka bær, deritte sylta, koka saft og laga ripsbærgelè. Eg kom allikavel øve ein sterkt anbefalte stikkelsbærpai som eg kanskje får tid te å prøva meg på. Leila har og ei oppskrift på kirsebærpai i den nya bokå - flaks eg har rundt 6 - 7 trær med kirsebær ståande i hagen!
Photobucket
Egentlig va eg bara på jakt itte to bøker; "One more slice" og "Drømmen om et orangeri". Itte å ha lest juliutgaven av VAKRE HJEM OG INTERIØR har eg blitt heilt oppslukt av orangerier. Eg har desverre ikkje muligheten te å bygga meg et nå, men det har både lillesøsterå mi Christina og bestisen min Helèn! Eg e derfor blitt ein vandrande orangeriekspert, og har påtatt meg ansvar for minst ett orangeri som ska byggast te våren. Eg ska selvfølgelig ikkje bygga det, men designa det, som det hette så fint. Den svenska bokå "Drømmen om et orangeri" e derfor uunnværlig i denna orangeriperioden. Ellers kjøpte eg meg litt andre bøker som eg bara måtte ha!

  • Leila Lindholm, "One more slice" 2010.
  • Lena Gøransson, "Drømmen om ett kafè" 2009.
  • Paula Ahlsèn Søder, Stefan Søder, "Drømmen om ett orangeri" 2007.
  • Prinsesse Martha Louise m.fl, "Eventyr fra jordens hjerte" 2007

Anbefales!

Ingen kommentarer: