lørdag 26. februar 2011

Hyttetur te Rauland

Itte julå hadde lagt seg, semesterstarten va onnagjort og sjukdom hadde forlatt kroppen reiste me opp te hyttå på Rauland for noen dagar. Målet va klart - me sko sjekka ut kossen det gjekk med hyttebyggingå og lære meg å stå på langrenn! Rauland e langt vekke, me va derfor veldig gla for å komma inn i ei kjempeflotte hytta som svigerfamilien disponere fram te hyttå e innflytningsklar! Oppvaskemaskin og dusj, det e luksus me ikkje e vant med fra hyttå i Tysseland!
Photobucket
Sånn kjeme den nybygda hyttå te svigerfar te å sjå ut. Hyttebyggaren meine me kan bruka na i påsken, men eg og Gisle e forløpig skeptisk te det. Hyttå som e avbilda e hyttå oppforbi "vår" hytta. Der e ikkje andre etasje kommen på plass eingong.. Langrennsturen gjekk derimot øve all forventning, eg datt ikkje ein gong, noe som e ein soleklar forbedring fra sist langrennstur!
Photobucket
Bortsett fra ekstem kulde (15 minus!) va me kjempeheldige med været - blå himmel og sol! Me nøyt dagane med god mat, kortspill, fotballkampar og bokå "Lottomillionæren." Ei bok som forresten e verdt å lesa! Me fyrte i peisen te gradestokken nærma seg 35 inne i hyttå, nettopp fordi det e så superkosligt med peis, og den luksusen har me ikkje hima. Ikkje at me trenge an heller, varmepompå står på kjøling til og med på vinterstid.
Photobucket
Fytti så herligt det va å komma seg på fjellet, vekk fra dei tusen tingene som man burde gjort. Du kan liksom ikkje gjør noe med det som e hima, du e jo longt vekke. Ein heilt perfekt avslutning på turen va ein gåtur onna stjernehimmelen før me reiste him tidligt neste dag. Fytti så kaldt det va og eg ville aller helst inn i hyttå igjen te dei 35 varmegradene. Gisle holdt meg litt igjen utforbi hyttedørå og før eg viste ordet av det satt han på ett kne med ein ring! I lykkerus fekk eg fram et JA! og vips så va me forlova! Så nå begynne bryllupsplanleggingå ittesom bryllupet står 11.02.2012. Avaldsneskjerkå e booka og me begynne smått å sy samen ein tanke om kossen ting ska varra på den store dagen! Aller fyst vente eksamen og deretter ein ittelengta tur te New York om kun ei veka! Skikkelig jentetur - og eg har begge forloverane med meg så detta kan jo ikkje bli bedre!?

" For mye av det gode kan være skikkelig deilig!"

Ingen kommentarer: