mandag 17. november 2008

Studieslit

Itte noen uker fri fra oppgaveskriving e det på tide me ei ny oppgava. Kort fortalt ska eg skriva om ulike kunnskapsformer og ein korrekt anvendelse av dissa kunnskapsformene. Eg satt meg ner i dag morres og her sitte eg endå, hvis eg ser bort i fra den daglige dosen av Gilmore Girls, ein go tur på strandå og ein dysj. Eg unngjekk akkurat pøsregnet og va hjemma rett før det blei mørkt. Direkte go planlegging om eg får sei det sjøl:) Eg kjenne eg ser fram te denna oppgavå e i boks! Då står ein rekke begivenheter for tur! Teaterforstilling me familien, bursdagsfest sjå Ingrid, julabord me jentene og i det heila tatt advent og førjulstid!

Photobucket

Eg har nok ein gong sotte meg ner for å gjør ein innsats på lesefronten. Innholdet e desverre ikkje så veldig spennande, kanskje det hjelpe på at bokå e lilla? hmm.. Eg sitte nå me ei flaska vann og ein kopp kaffi som blei lagt i dag morres. Forsatt varm, men litt sur. Eg har kje samvittighet te å tømma ei nesten halvfull kanna i vasken fordi eg ikkje drikke fort nok.

Photobucket

Eg tente nogen lys i håp om å gjør lesingå et hakk kosligare, eg trur det e viktig å finna ein go studieteknikk, så kanskje det e lurt å starta me omgivelsene? Joda, eg e enige me meg sjøl om det, så lenge eg ikkje sette fyr på dataen min. Det ville vært trist, og rett og slett tragisk.

3 kommentarer:

Cecilie sa...

oppdateringsboom! det sette eg pris på! eg har o selvstudier for tiå, og ja, mye researchtid går med til å.. finna best mulig studieteknikk. viktig å ta seg ein god pause, effektivt å jobba på café osv.. ELLER?

verdenskart sa...

ja eg følte eg måtte ta igjen litt blogging, åsså balla det på seg:) Konne egentligt ønska eg va disiplinert nok te å setta meg på ein kafe, men eg trur nok desverre at eg hadde rotla meg bort i alt aent mær spennande enn pensum:/ holle meg derfor hima og belønne meg sjøl me småpausar innom facebook og bloggen:) Lykke te me ka enn du bala på me:)! eg fekk kortet ditt i posten, Hurra!

Cecilie sa...

hurra!
va nok litt ironisk meint det med kafeen... någe særligt struktur kan eg nok ikkje skryta på meg. lar det flyta! nå: ylvis.