søndag 10. januar 2010

Et nytt år

Tiå går fort, tenk det e ti år siden me gjekk inn i et nytt millenium. Ein vakrare start på 2010 konne me vel ikkje fått, gradestokke ligge fint ront -10 grader, noe som e uhyre sjelden på dessa kanter, snøen e her endå. Kan me ønska oss mær?

Nyttårsaften begynte hjemma hos oss me Helèn og Thomas som middagsgjester. Kalkunmiddagen blei utrolig nok vellykka, så backup pizzaene i frysen konne me nyta dagen derpå. Kvelden forsatte hos Maria og Tor Olav før me va trøtte og leie og hima i to - tri tiå.
Photobucket
Idag reise min kjære Helèn både fra meg og Thomas. Frøknå ska oppholda seg i India sammen me Cecilie i ca 4 uker for å jobba på et natur reservat. Tenke det blir herlig me sommar og sol i noen uker nå, ittesom hu muligens e den største frysepinnen eg kjenne.
Photobucket
Sjøl om julå e mi favoritthøytid e det noe med det å la julapynten stå litt for lenge. Ingenting e kosligare enn å pynta te jul, men allikavel, ingenting e grellare å ha julapynten ståande longt ut i januar. Det e nettopp det som har vært scenarioet her i huset. Ein alt for travel start på kverdagen gjorde at julapynten sto framme fram te i går kvell! Eg va nokså dritlei av det grønne glitrande plastikktreet vårt, så det blei pakka ner, nokså aggresivt.
Photobucket
Heldigvis e kvert minste spor av jul pakka godt vekk, og itte shoppingrunden i går kom eg hjem me nye blomster, duk og lys. I gangen har me heldigvis fått ein fin og kvit kommode me plass te mine 375 sjerf, og Gisles latterlig mongen keeperhansker og huer. Fantastisk e det å stå opp om morgen å sjå litt heilhet. Litt mær heilhet og ryddighet på vaskerommet e neste prosjekt for dagen før me ska på søndagsmiddag! Ha ei forsatt go helg!

Kjære Helèn og Cecilie; Go tur te India!

1 kommentar:

Ceciliest sa...

takk for det, søtå! :) cec